Mio Spirit 470 Europa

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 470 Europa op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Petra2cv 22-05-2014
Geschreven voor: Mio Spirit 470 Europa

Dit apparaat heeft ons zeer regelmatig ernstig gefrustreerd! Al bij het eerste gebruik loopt het kreng net voor de rondweg Groningen (als je 'm echt nodig hebt omdat ik op de snelweg goed de borden kan volgen maar juist in de stad wordt het lastiger)al vast liep! Goed kan gebeuren denk je dan, ff resetten.
Als je wil vertrekken en de bestemming opgeeft dan kan het ding er gerust 20 minuten (zonder overdrijven!) over doen om de route te hebben berekend! Erg handig als je vanaf een onbekende plek vertrekt!
Als je een andere route wil dan blijft ie maar terugsturen, komt niet met een nieuwe route (ja uiteindelijk wel maar dan ben je ondertussen al op je bestemming)
Wij hebben zo'n apparaat in het vertrouwen dat ie het doet, moet je in het geval van de MIO Spirit 470 niet doen; leg vooral een stratenboek in je auto!
De zuignap is al na een paar weken afgebroken, ligt nu los op het dashbord...
Beeld is prima, duidelijk.

baarston 09-09-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 470 Europa

makkelijk te bedienen, goed geluid, eenvoudig in het gebruik, kortom een prima navigatiesysteem voor een vriendelijke prijs. ben zeer tevreden over de MIO SPIRIT 470.

M.Horsten 18-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 470 Europa

Vlak voor onze vakantie begaf onze TomTom het en moest er een nieuw navigatiesysteem aangeschaft worden. We kozen voor "goedkoop", zeg maar veel voor weinig.

Daar hebben we spijt van!! En wel om het volgende:

Eerst de pluspunten:
-Groot scherm
-Duidelijk wanneer je de afrit moet nemen, goed aangegeven.

Nu de minpunten:
- Nederlands computergestuurde stem, die zeer onduidelijk met de klemtoon verkeerd leggend straatnamen en richtingen aangeeft. Is ronduit verwarrend. Afslag Parijs, wordt dan bv. afslag Paaris.
- Langzame be-/herrekening van de wegen. Duurt gewoon te lang.
- Constant blijven herberekenen van de weg op het moment dat je afslagen moet nemen. Dan is de Mio zelf de weg kwijt! Is afgelopen 2 wkn 5x voorgekomen. Daardoor reden we de afslagen voorbij.
- Laatste updates wegenkaarten. Is een leugen. In Spanje kent hij van de 10 rontondes er hooguit 6. Vervolgens moet je het zelf maar uitzoeken welke kant je op rijdt. We zijn op industrieterreinen en in woonwijken uitgekomen terwijl we op de snelweg zaten.
- De Mio is de afgelopen 2 wkn tijdens onze vakantie 7x vastgelopen. Dan moet de Mio helemaal opnieuw gereset worden.
- We zijn in Normandie geweest om D-day te bezoeken. Het barst daar van bezienswaardigheden. Mio kent er 7 waarvan er niet 1 D--day reletateerd is.

Al met al. Ik heb hem weggegooid en heb intussen een nieuwe TomTom aangeschaft.

Grtnd,

M. Horsten

van Schreven 04-03-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 470 Europa

Pluspunten
fijn in gebruik
verbeterde kaarten
alle 23 kaarten van West-Europa

Minpunten
geen TMC-functionaliteit
navigatiestem is vreselijk

naam mj 14-12-2010

prijs kwaliteit is goed.
duidelijk geluid,en weergave op het scherm zijn goed.

M Hageman 01-12-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 470 Europa

Vorige week vrijdag deze navigatie gekocht t.v.v. Nokia 2710 Navigation Edition.

+ veel groter scherm
+ flits palen
+ kaarten actueler
+ Snelle GPS fix

- betaalde updates
- Geluids kwaliteit)
- accu (1 uur en 45 minuten)

Vandaag werd het beeldscherm (binnen 1 week na aanschaf) lichter.

Later viel de navigatie uit. Vervolgens aangesloten op de autolader. Na een aantal keren aan/uit schakelen deed hij het weer. Tijdens de rit ging de Mio uit en startte weer op (opstarten net als bij aanschaf).

De Mio Spirit 470 is vandaag weer terug gegaan naar de winkel. Ik gebruik nu mijn Nokia 2710 Navigation Edition weer. Het beeldscherm is een stuk kleiner. Daarentegen gaat de batterij langer mee (ongeveer 6 uur).

anonmie 06-08-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 470 Europa

Eenvoudig maar goed navigatiesysteem.

Toch zijn er een aantal features die mij storen:
- bij het niet volgen van de route, blijft het apparaat lang door zeuren over keren, terwijl ik juist een andere route wil rijden
- enkele kleine kaartfoutjes tegengekomen tot nu toe
- geen reis te plannen met meerdere tussenstops
- geen reis te plannen vooraf vanaf een andere locatie dan de huidige
- geen mogelijkheid om een alternatieve route te selecteren
- werkt niet met een mac computer

Dan natuurlijk de positieve punten:
- snel, compact, eenvoudig
- duidelijke aanwijzingen
- mogelijkheid om via google maps een route aan te maken en deze te importeren

Conclusie: ben je opzoek naar een eenvoudig apparaat om je van A naar B te brengen, is dit de beste keus wat mij betreft. Wil je meer mogelijkheden, routes (op het apparaat) plannen, zou ik eerder naar een tomtom neigen.